Back to top

Veritas Media

  /  Medyadan Haberler   /  COVID’in ikinci dalgasına dair arama analizleri

COVID’in ikinci dalgasına dair arama analizleri

Koronavirüs pandemisi, tüketici davranışındaki değişimlere hız kazandırarak işletmeler için yeni zorluklar ortaya çıkardı. Google Trendler verileri temelindeki EMEA arama analizlerinden oluşan ve düzenli olarak güncellenen bu koleksiyonumuzda, tüketici davranışındaki değişimleri anlayarak bu dönem boyunca müşterileriniz için yararlı ve alakalı kalmanıza yardımcı olmak amacıyla bu değişikliklerin en önemlilerini bir araya getirdik.

Bu ayın sonuçları, tüketici ihtiyacının son aylarda artış gösterdiği üç temel alana dair arama analizleri öne çıkarıyor:

Rehberlik verilerinden ve yeni bilgilerden haberdar olmayı sağlayan gerçek zamanlı bilgiler

Acil ve değişen ihtiyaçlara çözüm sunacak dijital inovasyonlar

Ürün talebini artıran sezonluk aramalar

Bu aylık özette ele alınan konuların dışındaki analizleri keşfetmek için Google Trendler’in kullanımına dair ipuçlarına göz atın. Bu araç sayesinde en güncel arama analizlerini daha sık inceleyebilir veya belirli bir ülke ya da bölgeye yönelik arama analizlerini görüntüleyebilirsiniz.

1. Müşterilerin önceliği, gerçek zamanlı rehberlik ve bilgi

Pandemi henüz sona erecek gibi görünmüyor. Hatta bazı yerlerde ikinci bir karantina dalgası başladı bile. Bu, devletin yönlendirmelerin birçok ülkede neredeyse her hafta değişmeye devam ettiği anlamına geliyor. Bu nedenle, en güncel kural ve bilgilerden haberdar olmak zorlaştıkça Hollanda’da “zorunda mıyım” (“moet je”) ve “olduğunda ne yapılmalı” (“wat te doen bij”), İsveç’te “yapılmalı mı” (“ska en”) ve Güney Afrika’da “nasıl kontrol edebilirim” (“how can I check”) gibi tereddütlü sorulara yönelik arama ilgisinde artış görüyoruz.

nereden alınır” (“nereden alınır”), İtalya’da “yakınımdaki” bankalar (“vicino a me”, banking), Birleşik Krallık’ta “yakınımdaki” temizlik şirketleri (“near me”, cleaning services), Güney Afrika’da “yakınımdaki dersler” (“lessons near me”) ve Fransa’da “nasıl çıkarılır” (“comment enlever du”) sorgularına yönelik arama ilgisi artış gösterdi.

Ayrıca EMEA genelindeki hükümetler küçük işletmeleri, öğrencileri ve ev sahiplerini desteklemeye devam ettikçe tüketiciler gerçek zamanlı olarak en güncel mali yardım bilgilerini öğrenmek için de arama yapıyor. Bu bağlamda, Nijerya’da “hibe programları” (“grant disbursement”), Belçika’da “öğrenci bursuna başvurma” (“studietoelage aanvragen”), Finlandiya’da “enerji hibesi” (“energia avustus”) ve Danimarka’da “kurumlar ve hibeler” (“fonde og legater”) sorgularında artış görüldü.

2. İnsanlar acil ihtiyaçlarına çözüm sunacak dijital inovasyonlar arıyor

İnsanlar, neyi yapıp neyi yapamayacaklarına dair kurallar sürekli değişirken onlar sadece en güncel bilgileri değil, aynı zamanda acil ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olacak alternatif yolları da öğrenmek istiyor. Pandemi boyunca, tüketicilerin dijital süreçleri benimsemesinin hızlandığını gördük. Bu trend, insanların hayatlarını kolaylaştırabilecek ve yabancılarla gereksiz yere kurulan temasları ortadan kaldırabilecek dijital yeniliklere yönelik bir ilgiyle daha da güçlenerek bugün de devam ediyor.

Online olarak veya teknoloji yardımıyla yapılabilecek şeyler dijitale kayıyor. Örneğin, yaz tatillerinin sona ermesiyle Belçika’da “sanal okul” (“ecole virtuelle”), Kenya’da ise “online öğretmen” (“teachers online”) aramaları tekrar artmaya başladı.

Ayrıca Google Trendler’e göre, Polonya’da “online kitapçı” (“księgarnia internetowa”), Çek Cumhuriyeti’nde “online vergi iadesi” (“přiznání online”), Güney Afrika’da “online başvuru” (“online application”), Kenya’da “online rezervasyon” (“online booking”) ve İtalya’da “online raporlar” (“referti online”) sorgularına yönelik arama ilgisi artış gösteriyor. Ek olarak, tarama teknolojilerine yönelik aramalarda da artış göze çarpıyor. Örneğin, Polonya’da “QR kodları” (“kodów qr”), Hollanda’da “QR kodu yapma” (“qr code maken”) ve Birleşik Krallık’ta “QR kodu okuyucu” (“qr code reader”) sorgularına yönelik arama ilgisinde artış görülüyor.

Tüketicilere yardım etmeyi amaçlayan teknolojik yenilikler söz konusu olduğunda, güvende kalmayı destekleyen devlet destekli takip uygulamaları hakkındaki aramalarda da artış görülüyor. Örneğin Birleşik Krallık’ta “takip ve izleme uygulaması” (“track and trace app”), İspanya’da ise “sağlığım” (“la meva salut”) konusunda yapılan aramalar artma eğiliminde.

3. Google Trendler, sezon odaklı aramalar için ürün talebinin yeniden arttığını gösteriyor

İnsanların hayatlarını değişen iş, sosyalleşme ve okul koşullarına göre ayarladığı bu pandemi boyunca arama ilgisinin yeni alanlara kaydığını gördük. Tüketiciler artık yeni rutinlerini oluşturduktan sonra, sezon odaklı aramalara yönelik talebin tekrar yükseldiğini görüyoruz.

Örneğin okula dönüş döneminde, Polonya’da “okul malzemeleri” (“przybory szkolne”), Birleşik Krallık’ta “okul üniforması” (“school uniform”), Finlandiya’da “öğrenci indirimi” (“opiskelija alennus”), Almanya’da “öğrenciler için” dizüstü bilgisayar (“für studenten” (laptops)), İsveç’te ise “öğrenci indirim kodu” (“rabattkod student”) sorgularına yönelik arama ilgisinde artış yaşandı.

Ayrıca, kuzey yarımkürede kış iyice yaklaştığı için insanlar, önlerindeki soğuk günlerde giyebilecekleri uygun kıyafetler bulmak amacıyla arama yapmaya başladı. Son birkaç ayda artış gösteren aramalardan bazıları şöyle: Polonya’da “palto” (“kurtka zimowa”), Hollanda’da “kadın paltosu” (“winterjas dames”), Birleşik Krallık’ta ise “şişme mont” (“puffer jacket”).

Son olarak, pandeminin başlangıcında birçok büyük film, oyun ve tüketici elektroniğinin yeni sürümlerinin piyasaya sürülmesi ertelenirken tüketiciler artık teknolojik ürünlerin yeni sürümlerine geçmek ve sinemaya gitmek için tekrar istek duymaya başladı. Bu doğrultuda Fransa’da “yayın tarihi” (“date de sortie”), Birleşik Krallık’ta oyun “piyasaya çıkış tarihleri” (“release date”, games), İsrail’de tüketici elektroniği “piyasaya çıkış tarihi” (“release date”, consumer electronics) Birleşik Arap Emirlikleri’nde ise telefon “piyasaya çıkış tarihi” (“release date”, phone) aramalarında artış görülüyor.

Gelecekte yaşanabilecek durumlara hazır olun

Bu yıl paylaştığımız arama analizleri bize, tüketici davranış ve ihtiyaçlarının büyük bir hızla değişmeye devam ettiğini gösterdi. Mevcut trendlere dair anlık görüntü sağlayabilsek de önümüzdeki süreç belirsizliğini koruyacaktır. İşletmeler sürekli olarak bu değişikliklere göre hareket etmek zorundaysa uzun vadeli gelişim ve büyüme için stratejik odak geliştirmek amacıyla ne yapabilirler?

  1. Gelecekte yaşanacaklara hazırlıklı olmak için şimdiden harekete geçebileceğiniz dört temel alan belirledik:
  2. Google Trendler’i ve diğer tüketici analizlerini kullanarak analiz odaklı hareket edin ve tüketici trendlerindeki değişimleri anlayın
  3. Çevik olun, değişen ihtiyaçlara gerçek zamanlı ve geniş ölçekli olarak yanıt verin
  4. Veri odaklı olun ve doğru bilgiyi doğru zamanda nasıl ortaya çıkaracağınızı öğrenin
  5. Gizliliğe öncelik verin, böylece bu veri odaklı yaklaşımda müşterilerinize güven ortamı sağlamaya devam edin

Pazarlamacılar olarak, müşteri ihtiyaçlarına ayak uydurmak ve en yararlı deneyimleri sunmak için çalışıyoruz. Şu anda, özellikle de böyle bir değişim süreci sırasında bu amaçla çalışmak ürkütücü olabilir. Ancak bu dört ilkeyi benimsemek, büyüme ve toparlanma amaçlı çalışmanıza olanak tanıyacak.

KAYNAK : GOOGLE

Bizi Takip Edin